Nood honden forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Nood honden forum

Voor als het HF forum eraf ligt.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Blaffende (eisende) honden

+2
Fotogravinnetje
Marion.
6 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Blaffende (eisende) honden Empty Blaffende (eisende) honden za okt 03 2020, 16:39

Marion.



Zouden jullie hier tegen kunnen? Ik zou er horendol van worden.

Vanochtend liep ik rond een meer. Had het rondje bijna klaar, toen er 2 mensen met een BC het strandje opkwamen. Vanaf het moment dat ze bij het water waren, was de hond constant aan het blaffen. Baasjes om de beurt steeds een hand modder het water ingooien, en BC daar weer achteraan. Niks te vinden, dus weer terug, eisend dat de baasjes weer wat gooiden. En volcontinu aan het blaffen.

Niet alleen zou ik gek worden van dat blaffen, maar ook dat mijn hond continu mijn aandacht eist en wil dat ik wat gooi. En daarnaast vind ik het zielig voor de hond. Neem dan verdorie een bal mee of een stok, heeft die hond wat te pakken. Een hand modder in het water gooien, waarom?

2Blaffende (eisende) honden Empty Re: Blaffende (eisende) honden za okt 03 2020, 17:18

Fotogravinnetje

Fotogravinnetje
Admin

Ik zou er ook horendol van worden. En ik bepaal hoe lang we door gaan, niet de hond. Ze mogen best vragen of we een bepaald spelletje gaan doen, maar dat kan zonder geluid. En nee is nee en wordt niet ja. Dat weten ze. Dus hoe dol Elco ook is op takken en ballen, als ik zeg: laat maar liggen, laat hij het direct vallen en kijkt er niet eens meer naar, zelfs als hij 2 seconden eerder het voorwerp nog fel aan het verdedigen was tegen een andere hond

3Blaffende (eisende) honden Empty Re: Blaffende (eisende) honden za okt 03 2020, 17:34

Marion.



Deze mensen liepen ook een rondje, dus volgens mij hebben ze het hele rondje een eisende blafferd naast zich gehad. Ze liepen in tegengestelde richting, maar als ze in dezelfde richting waren gelopen was ik zelf weer omgedraaid. Daar ga ik echt niet een uur achter lopen.

4Blaffende (eisende) honden Empty Re: Blaffende (eisende) honden za okt 03 2020, 19:20

HillieS



Als ik al zo'n spelletje doe, en dan in principe met een bal/speeltje, dan stop ik meteen zodra er geëist gaat worden. Zo irritant, dus dan stoppen we. Nu scheelt het wel dat Jamie de enige is die apporteren echt leuk vindt, en ook vaker dan 2x, Yara vindt 2x wel weer mooi geweest, haha. En Jamie kan vanwege z'n niet denderende gewrichten toch maar kort apporteren, dus tegenwoordig komt hij dus niet eens aan eisen toe, haha.

5Blaffende (eisende) honden Empty Re: Blaffende (eisende) honden za okt 03 2020, 19:49

Marion.



Apporteren hoeft ook niet, maar een hand modder het water ingooien... raar spelletje, vond ik het.

6Blaffende (eisende) honden Empty Re: Blaffende (eisende) honden zo okt 04 2020, 08:54

Persistence



Ja, rete irritant, maar ik heb ook zo'n hond die zichzelf niet kan vermaken en dan gaat blaffen. En tja om het blaffen dan te minderen laat ik dan maar een bal of stok vasthouden. Of een lange lijn eraan, dan blaftie ook niet Cool

7Blaffende (eisende) honden Empty Re: Blaffende (eisende) honden ma okt 05 2020, 11:19

blondie



Ik zou er inderdaad niet tegen kunnen. Kende er een paar die dit ook deden, en van baasjes die echt wel van alles hadden geprobeerd om het "eruit" te krijgen. Denk dat als dat niet lukt je het op een bepaald moment zelf maar gaat negeren.. Bij die twee die ik kende hielp het trouwens ook niet om wat in de bek te geven.
Mijn eigen Bluf blafte dan niet, maar wilde ook altijd vermaakt worden tijdens de wandeling. Die liep continue voor je voeten en bleef als een border dan dingen voor je neergooien en met de kop schuin voor je gaan staan en je aankijken. Dodelijk vermoeiend soms, maar verschrikkelijk lastig om dat gedrag om te buigen of eruit te krijgen.

Met zand en modder gooien of zand schoppen heb ik trouwens ook wel gedaan. Was zeker 1x toen ik bedacht dat het NIET meenemen van een bal of speel een optie zou kunnen zijn om zichzelf eens een keer te vermaken. (En dan had ik Finn ook nog gewoon erbij lopen hé dus afleiding genoeg zou je zeggen). Maar dat hielp dus helemaal niet. Misschien dat die mensen met die border dit ook voor het eerst een keer probeerden Laughing

8Blaffende (eisende) honden Empty Re: Blaffende (eisende) honden ma okt 05 2020, 14:32

Marion.



blondie schreef:Ik zou er inderdaad niet tegen kunnen. Kende er een paar die dit ook deden, en van baasjes die echt wel van alles hadden geprobeerd om het "eruit" te krijgen. Denk dat als dat niet lukt je het op een bepaald moment zelf maar gaat negeren.. Bij die twee die ik kende hielp het trouwens ook niet om wat in de bek te geven.
Mijn eigen Bluf blafte dan niet, maar wilde ook altijd vermaakt worden tijdens de wandeling. Die liep continue voor je voeten en bleef als een border dan dingen voor je neergooien en met de kop schuin voor je gaan staan en je aankijken. Dodelijk vermoeiend soms, maar verschrikkelijk lastig om dat gedrag om te buigen of eruit te krijgen.

Met zand en modder gooien of zand schoppen heb ik trouwens ook wel gedaan. Was zeker 1x toen ik bedacht dat het NIET meenemen van een bal of speel een optie zou kunnen zijn om zichzelf eens een keer te vermaken. (En dan had ik Finn ook nog gewoon erbij lopen hé dus afleiding genoeg zou je zeggen). Maar dat hielp dus helemaal niet. Misschien dat die mensen met die border dit ook voor het eerst een keer probeerden Laughing
Hihi, ja dat kan. Had ik toch liever met een stok gegooid Laughing

9Blaffende (eisende) honden Empty Re: Blaffende (eisende) honden vr okt 16 2020, 13:51

blondie



Marion. schreef:
blondie schreef:Ik zou er inderdaad niet tegen kunnen. Kende er een paar die dit ook deden, en van baasjes die echt wel van alles hadden geprobeerd om het "eruit" te krijgen. Denk dat als dat niet lukt je het op een bepaald moment zelf maar gaat negeren.. Bij die twee die ik kende hielp het trouwens ook niet om wat in de bek te geven.
Mijn eigen Bluf blafte dan niet, maar wilde ook altijd vermaakt worden tijdens de wandeling. Die liep continue voor je voeten en bleef als een border dan dingen voor je neergooien en met de kop schuin voor je gaan staan en je aankijken. Dodelijk vermoeiend soms, maar verschrikkelijk lastig om dat gedrag om te buigen of eruit te krijgen.

Met zand en modder gooien of zand schoppen heb ik trouwens ook wel gedaan. Was zeker 1x toen ik bedacht dat het NIET meenemen van een bal of speel een optie zou kunnen zijn om zichzelf eens een keer te vermaken. (En dan had ik Finn ook nog gewoon erbij lopen hé dus afleiding genoeg zou je zeggen). Maar dat hielp dus helemaal niet. Misschien dat die mensen met die border dit ook voor het eerst een keer probeerden Laughing
Hihi, ja dat kan. Had ik toch liever met een stok gegooid Laughing
Ja net als ik een keer, enorme stronk op strand. En dat was met Finn, die helemaal niet zo hyper de pieper was.. alleen toen wel.
Ik maakte een zwieperd met de stam en hij sprong voor me ineens... TOINK.. vol die stam tegen zijn kop aan...
Oei wat voelde ik me toen lullig...

10Blaffende (eisende) honden Empty Re: Blaffende (eisende) honden vr okt 16 2020, 14:17

** Angela **



Ik heb daar zo'n hekel aan , gelukkig doen mijn honden dat niet
Roan mijn eerste hond wel , maar dat was rap klaar toen hij doorhad dat er dan niks gedaan werd

Loop nu met een oude wandelvriendin en haar hond doet dat ook steeds

Zelfs Ziva kan er niet tegen , die negeert hem en loopt door
En als we toevallig al aan de wandel zijn en ze tegen komen dan loopt Ziva ook resoluut de andere kant op als hij weer zo bezig is . Die heeft daar geen zin in

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Soortgelijke onderwerpen

-

» CBD olie voor honden

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum