Nood honden forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Nood honden forum

Voor als het HF forum eraf ligt.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Verkouden?

5 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Verkouden? Empty Verkouden? wo okt 14 2020, 17:47

Friesenfransman



Mijn fries heeft ergens last van.
Hij schudt met zijn kop als ie opstaat na een tijdje te hebben gelegen,
hij, krabt op onregelmatige momenten aan/in zijn oor/oren,
Hij moet meer dan normaal ‘reverse sneezen’ - vooral na langdurige rust,
plus hij wordt per dag dover.

Hij is tien, maar die doofheid wordt per dag erger dus ik denk niet dat dat met z’n leeftijd te maken heeft.

Hij eet en drinkt verder goed, is gewoon zichzelf.

Hij heeft weleens een grasaar in z’n oor gehad, maar in de twee dagen voor het verwijderen deed ie bijna niets anders dan met zijn kop schudden.
Dat is nu niet het geval.

Er zit overduidelijk iets dwars, ergens tussen zijn oren/keel/neus.
Het lijkt een beetje op wat ik heb als ik goed neusverkouden ben.

Ik ben nadrukkelijk NIET op zoek naar diagnoses, we gaan namelijk morgenmiddag gewoon naar de DA.

Ik ben wel op zoek naar suggesties/adviezen waar ik op moet letten bij de DA.
Wat behalve neus, keel en oren bekijken zou ik om moeten vragen?
Heeft het zin om preventief urine of ontlasting mee te nemen?
De Fries heeft geen snotneus en hij hoest ook niet, heeft een rhinoscopie dan zin - als de DA dat voorstelt?

Voorheen zocht ik voor mij onbekende kwalen op in het medisch archief van het hf, maar dat is momenteel nog even dicht. Vandaar de vraag.

2Verkouden? Empty Re: Verkouden? wo okt 14 2020, 18:18

twinkeltje

twinkeltje
Admin

Geen tips boor je ik hoop dat alles mee valt

https://twinkeltje.actieforum.com

3Verkouden? Empty Re: Verkouden? wo okt 14 2020, 21:26

Mo Tsi Tsi

Mo Tsi Tsi

Zou misschien oorontsteking kunnen zijn. Gewoon even naar de dierenarts, en vertellen wat je hier schrijft, kan hij/zij gaan uitdokteren wat het is. Dat kunnen zij veel beter dan wij van achter een schermpje.

4Verkouden? Empty Re: Verkouden? wo okt 14 2020, 23:17

Marion.



De dierenarts heeft er voor geleerd, dus zou het aan hem/haar overlaten.

5Verkouden? Empty Re: Verkouden? do okt 15 2020, 10:35

blondie



Heb geen tips waar je op zou kunnen letten, de oren goed na laten kijken en diep. Je geeft aan niet op mogelijke diagnoses te wachten. Maar ik ontkom er niet aan als je ook vraagt om tips waar op te letten Cool
Als het zijn oren zijn wil ik je wel nog wat meegeven omdat ik dan in een bepaalde richting denk. Dus wil je hier laten weten wat de uitkomst is?
Succes bij de dierenarts!

6Verkouden? Empty Re: Verkouden? do okt 15 2020, 17:31

Friesenfransman



De da vond niets bijzonders.
Geen rotte kiezen, geen onstekingen in keel of oren, geen koorts.
Een beetje haar en een klein beetje rommel in de oren,
maar zo weinig dat de zakdoekjes waarmee hij de oren heeft uitgesopt vrijwel schoon bleven.
En uitgesopt zijn ze 😱 ongeveer tot aan z’n pols ging ie erin.
We kijken het dus nog even aan. Als ik vind dat de symptomen aanhouden dan proberen we een ontstekingsremmer.
Er zou een ontsteking kunnen zitten op een plek die hij nu niet kon zien, maar hij maakte zich weinig zorgen.
Affijn, we gaan het zien.

7Verkouden? Empty Re: Verkouden? do okt 15 2020, 19:44

blondie



Gelukkig geen hele gekke dingen dan. ik dacht een beetje in de richting van Atopie, soort hooikoorts. Bij honden kan een van de symptomen (beginnende)oorontsteking zijn. Je woont nogal landelijk en veel hoog gras/graan e.d. wil het je toch meegeven om dat een beetje in de gaten te houden. Zien of je verschil merkt als je op bepaalde plekken hebt gelopen waar veel hoog graan of gras staat bijvoorbeeld.
Mijn hond had er ook pas op latere leeftijd last van. (Finn rond zijn 10de jaar).

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum