Nood honden forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Nood honden forum

Voor als het HF forum eraf ligt.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Giardia kennis opfrissen

3 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Giardia kennis opfrissen Empty Giardia kennis opfrissen di okt 27 2020, 20:23

Boutje



Ik wou wat dingen terug zoeken van toen Poppy het had... maar gezien het forum er uit ligt mogen jullie helpen.

Ik heb 1 pup (ja ze is er, komt wel op forum als het er terug is) met Giardia en ze is sinds gisteren in behandeling. Nu heeft Do het ook denk ik, meteen ook behandeling gestart.
5 jaar geleden had Poppy het dus als pupje, niemand is toen ziek geweest van de anderen.
Niemand behalve Do is jonger dan Poppy.

Dierenarts zei even af te wachten om iedereen meteen die pillen te geven omdat het toch vrij lang moet, alleen diegenen met symptomen.

Ik ruim uiteraard op, maar we hebben een grote tuin en pup is al 3 weken hier, plus kan moeilijk met deutel of zo op gras en in de struiken sproeien...

Wat zouden jullie nog doen/aanraden?
Gewoon afwachten?
De hele bende probiotica als preventie?
Of toch allemaal aan de antibiotica?

2Giardia kennis opfrissen Empty Re: Giardia kennis opfrissen di okt 27 2020, 21:32

kooi



Sowieso probiotica.

Goede ervaring mee met een katje met tritrichomonas, een hele gemene parasiet die vooral bij Maine Coons en Noorse boskatten voorkomt.

Boutje vinden dit bericht leuk

3Giardia kennis opfrissen Empty Re: Giardia kennis opfrissen wo okt 28 2020, 11:48

ranetje



Alleen pillen geven bij verschijnselen.
In huis goed schoonmaken (manden en plekken waar ze veel liggen)
En inderdaad probiotica geven.
Toen Claire giardia had heb ik Ita niets gegeven, want ze had geen verschijnselen.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum