Nood honden forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Nood honden forum

Voor als het HF forum eraf ligt.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Alfil polyradiculoneuritis

+11
Crutz-sic
Nakisha
Caro
thom
Fotogravinnetje
Wildflower
ranetje
Boutje
Marion.
twinkeltje
Alfilillo
15 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 3 van 5]

51Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do okt 22 2020, 12:31

ranetje



Fijn dat hij toch steeds een stukje vooruit gaat al is het maar weinig.
Kan je niet iets regelen met een auto die wel Barcelona in mag of een mogelijkheid dat je er heen kan lopen vanaf een parkeerplaats net buiten Barcelona, met Alfil in een wagentje?

Ik doe maar een suggestie, geen idee of dat kan...………...

52Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do okt 22 2020, 12:37

Caro

Caro

Fijn dat het toch ietsjes beter gaat, al zijn het hele klein stapjes. In ieder geval is de achteruitgang gestopt!
Wel ontzettend erg dat het net in deze tijd van Corona is en dat je bijna nergens meer terecht kan :( Hopelijk is er toch een oplossing voor.
Heel veel sterkte nog en veel beterschap voor het ventje! Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 1989284751

53Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do okt 22 2020, 13:16

sonj@



Ach, het blijft nog een poosje moeilijk voor jullie.
Sterkte met alles.

54Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 02 2020, 11:06

Alfilillo



Nog even een kleine update. Het gaat nog steeds met ieniemienie stapjes vooruit, hoewel hij nog steeds niet zelf kan staan. Zijn gewicht dragen is nog teveel gevraagd. In het karretje tilt hij zijn beide achterpoten nu goed op. Linksvoor trekt hij helaas veel op; daar zijn we met de fysio mee bezig.
Ook ben ik de afgelopen drie dagen met hem naar het zwembad geweest. Iemand die ik ken van het wandelen had aangeboden dat ik haar zwembad mocht gebruiken en het was lekker weer. Hij blijkt zelf te kunnen zwemmen. Hier een filmpje. Ik loop met hem mee voor het geval er iets mis zou gaan, maar ondersteun hem niet:


55Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 02 2020, 11:11

Boutje



Oh wat fijn dat zwemmen! Gaat best goed vind ik!
Aleen stom dat het voor de rest nog niet echt vlot, had gehoopt dat hij sneller zou recupereren :(.

56Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 02 2020, 11:14

sonj@



Nou dat zwemmen gaat inderdaad best goed.
Hopelijk gaat het lopen nu ook snel wat beter.

57Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 02 2020, 13:39

Marion.



Wat fijn dat je een adres voor een zwembad hebt gevonden, dat kan alleen maar beter voor hem zijn. Super!

58Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 02 2020, 15:53

twinkeltje

twinkeltje
Admin

Elk stapje is de goede kant op is fijn hopelijk gaat dat zo door

https://twinkeltje.actieforum.com

59Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 02 2020, 16:18

Caro

Caro

Wat fijn zeg dat je kan oefenen in een zwembad! En dat doet hij best goed, hij heeft dus nog wel de aansturing vanuit zijn hersenen naar de poten, dat is wel hoopvol (lijkt mij?).
Nu hopen dat dit wat aansporing is naar het zelfstandig staan en de eerste stapjes weer zetten.
Ik blijf duimen!!

60Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 02 2020, 19:00

Alfilillo



Caro schreef:Wat fijn zeg dat je kan oefenen in een zwembad! En dat doet hij best goed, hij heeft dus nog wel de aansturing vanuit zijn hersenen naar de poten, dat is wel hoopvol (lijkt mij?).
Nu hopen dat dit wat aansporing is naar het zelfstandig staan en de eerste stapjes weer zetten.
Ik blijf duimen!!

Ja, hij kan zijn poten wel bewegen gelukkig. Eigenlijk wel gek. Je zou denken dat als die zenuwwortels beschadigd zijn (om precies te zijn: de huls met vocht die om die zenuwen heen zit), hij zijn poten helemaal niet meer kan bewegen, omdat de impulsen vanuit de hersenen niet bij de spieren aankomen, maar dat is dus niet het geval. Hij mist puur de kracht.

61Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 02 2020, 19:33

Caro

Caro

Alfilillo schreef:
Caro schreef:Wat fijn zeg dat je kan oefenen in een zwembad! En dat doet hij best goed, hij heeft dus nog wel de aansturing vanuit zijn hersenen naar de poten, dat is wel hoopvol (lijkt mij?).
Nu hopen dat dit wat aansporing is naar het zelfstandig staan en de eerste stapjes weer zetten.
Ik blijf duimen!!

Ja, hij kan zijn poten wel bewegen gelukkig. Eigenlijk wel gek. Je zou denken dat als die zenuwwortels beschadigd zijn (om precies te zijn: de huls met vocht die om die zenuwen heen zit), hij zijn poten helemaal niet meer kan bewegen, omdat de impulsen vanuit de hersenen niet bij de spieren aankomen, maar dat is dus niet het geval. Hij mist puur de kracht.

Ja precies, maar dat lijkt mij dus wel hoopvol of zie ik dat fout? Op kracht valt te trainen, op andere (zenuw/hersen)zaken niet of nauwelijks.
Het lijkt me wel ontzettend moeilijk om je hond zo te zien en om moed te blijven houden :(

62Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis di nov 03 2020, 14:58

ranetje



Als je zo met hem kan blijven oefenen heb je beste kans dat zijn spieren sneller sterker kunnen worden door ze te oefenen.
Moedig om zo door te kunnen gaan.
Ik hoop dat jouw inzet hem weer helemaal op de been brengt.

63Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis wo nov 04 2020, 08:20

Izzie_Lot



Het zwemmen zal allicht helpen om zijn spieren weer op te bouwen. Super fijn dat je een plek gevonden hebt. Ik had gehoopt dat hij verder zou zijn in zijn herstel maar het is niet anders. Houd moed!

64Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis wo nov 04 2020, 20:48

Alfilillo



Dank voor de opbeurende woorden.

Helaas is het weer nu omgeslagen, dus zwemmen zit er niet in. Ik ben nu aan de slag met de ´pinda´, dat is een soort langwerpige grote bal, met een wat smaller stuk in het midden. Werkt vooral goed om de achterpoten te stimuleren gewicht te dragen.
Ik heb het gefilmd voor de fysio. Let niet op mijn rare houdingen; ik wilde dat de fysio goed zag dat ik zijn achterkant niet ondersteunde. Hij doet het best aardig vind ik:


Zijn linkervoorpoot baart me nu de meeste zorgen. Balen dat het forum het nog steeds niet doet. ik zou graag weten wat mensen zoals Crutz daarover te zeggen hebben.

65Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do nov 05 2020, 11:01

ranetje



Zit crutz niet hier?
Ja crutz zit hier
Even zoeken op Crutz-sic

66Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do nov 05 2020, 20:05

ranetje



Alfilillo schreef:
Zijn linkervoorpoot baart me nu de meeste zorgen. Balen dat het forum het nog steeds niet doet. ik zou graag weten wat mensen zoals Crutz daarover te zeggen hebben.

Ik heb je een PB gestuurd hoe je crutz kan bereiken

67Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do nov 05 2020, 20:38

Alfilillo



ranetje schreef:
Alfilillo schreef:
Zijn linkervoorpoot baart me nu de meeste zorgen. Balen dat het forum het nog steeds niet doet. ik zou graag weten wat mensen zoals Crutz daarover te zeggen hebben.

Ik heb je een PB gestuurd hoe je crutz kan bereiken

Dat is ontzettend lief, dank je wel!

68Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis vr nov 06 2020, 07:56

twinkeltje

twinkeltje
Admin

Ze zit als goed is ook op fb alleen niet in mijn lijst, als iemand haar heeft kunnen ze daar vragen toch of ze even hier op je wil reageren

https://twinkeltje.actieforum.com

69Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis vr nov 06 2020, 10:45

ranetje



twinkeltje schreef:Ze zit als goed is ook op fb alleen niet in mijn lijst, als iemand haar heeft kunnen ze daar vragen toch of ze even hier op je wil reageren
Is al gevraagd Twinkeltje Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 2613741932

70Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis vr nov 06 2020, 14:54

twinkeltje

twinkeltje
Admin

oops oke Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 1363739521

https://twinkeltje.actieforum.com

71Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 09 2020, 09:59

Alfilillo



Hmmm...ik zit een beetje in dubio. Zoals ik eerder schreef trekt Alfil zijn linkerpoot op als we oefenen met lopen. Als hij ligt en ik hem heb gemasseerd, kan hij die poot echter prima strekken. Ook als hij in het karretje staat en ik er wat meer tijd aan besteed om die poot te strekken, trekt hij hem niet op. Alleen bij het lopen trekt hij hem dus op.
Volgens de fysio heeft hij een enorme ´contractuur´ in de biceps en nu wil ze hem een roesje geven om een intensieve en pijnlijke (vandaar het roesje) massage te geven. Maar ik zie het niet zitten aangezien hij zijn poot wel gewoon kan strekken zonder pijn aan te geven. Ik krijg eerlijk gezegd het idee dat ze nu zomaar wat aan het proberen is, wat mij vervolgens weer een hele berg geld gaat kosten en liever geef ik Alfil ook geen roesje.
Best lastig, want ik ben geen expert natuurlijk. Mijn gevoel zegt dat deze fysio niet zo heel veel meer voor hem kan betekenen, omdat ze niet de middelen en niet de ruimte heeft om actief met hem aan de slag te gaan. We gaan twee keer per week. Dan wordt hij gemasseerd en worden zijn grwichten bewogen en gestrekt, maar dat doe ik thuis ook al 3 keer per dag. Meestal krijgt hij ook een poosje de electroden om zijn spiermassa niet te ver te laten afnemen, maar eigenlijk is die al heel ver afgenomen. Verder ben ik thuis veel actiever met hem bezig en gebruikt hij zijn spieren meer (de ´pinda´, karretje, ik hem nu ook een tuig gemaakt waarmee ik hem kan ondersteunen en dat ik vadaag ga uitproberen) dan bij de fysio.
Lastig. Ik denk dat ik toch maar voor een second opinion bij een andere da ga.

72Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 09 2020, 10:05

Marion.



Aiii, lastig. Ik zou denk ik ook voor een second opinion gaan, zeker als je het gevoel hebt dat de fysio niet zoveel verder kan.

73Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 09 2020, 11:20

ranetje



Alfilillo
Volgens mij doe jij als ik het zo lees thuis veel meer met hem dan er op de fysio gedaan wordt?
Ik zou ook voor een second opinion gaan.
Dit is meer uitproberen op jouw kosten.
Als jij die poot kunt strekken kennelijk zonder dat dat erg pijn doet zie ik zo'n roesje ook niet als nuttig eigenlijk.
Heb je crutz nog weten te bereiken?

74Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 09 2020, 11:50

Caro

Caro

Volg je eigen gevoel, jij ziet je hond de hele dag en bent het meeste met hem bezig. Als jij het gevoel hebt dat dit niets toevoegt, dan niet doen.
Een second opinion lijkt me ook nog een goed idee!

75Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 3 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 09 2020, 13:12

Alfilillo



ranetje schreef:Alfilillo
Volgens mij doe jij als ik het zo lees thuis veel meer met hem dan er op de fysio gedaan wordt?
Ik zou ook voor een second opinion gaan.
Dit is meer uitproberen op jouw kosten.
Als jij die poot kunt strekken kennelijk zonder dat dat erg pijn doet zie ik zo'n roesje ook niet als nuttig eigenlijk.
Heb je crutz nog weten te bereiken?

Sterker nog, het doet helemaal geen pijn. Als ik licht strek, is zijn eerste impuls om zachtjes terug te trekken, maar als ik vasthoud en dan ontspanning doorgeef door mijn eigen pols te ontspannen (is dat duidelijk omschreven?), ontspant hij zijn poot en schouder en valt hij zelfs bijna in slaap.

Crutz heb ik vorige week geschreven, maar ze heeft niet gereageerd. Is ze natuurlijk ook helemaal niet toe verplicht.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 3 van 5]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum