Nood honden forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Nood honden forum

Voor als het HF forum eraf ligt.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Alfil polyradiculoneuritis

+11
Crutz-sic
Nakisha
Caro
thom
Fotogravinnetje
Wildflower
ranetje
Boutje
Marion.
twinkeltje
Alfilillo
15 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 5]

1Alfil polyradiculoneuritis Empty Alfil polyradiculoneuritis zo sep 27 2020, 22:58

Alfilillo



Zoals sommigen weten heeft Alfil polirradiculoneuritis, waardoor hij niet kan staan. Het genezingsproces is lang, maar waar ik nu vooral tegenaan loop is het plassen en poepen. De meeste honden schijnen het gewoon te laten lopen, maar dat doet hij dus niet. Vorige week plaste hij nog een of twee keer per dag, maar sinds een paar dagen niet meer. De da heeft hem vrijdag geleegd met een sonde en ik kreeg pilletjes mee waardoor hij makkelijker zou moeten plassen en een vloeistof voor het poepen, maar zonder succes. Vanochtend reed ik dus al om 8.30 naar het ziekenhuis. In de wachtkamer liet hij eindelijk de plas lopen. Ze hebben een klisma moeten zetten om zijn darmen te legen. Ik werd gewaarschuwd dat hij vandaag wel diarree zou kunnen hebben, maar niets van dat. Hij heeft ook niet meer geplast vandaag (veel drinkt hij trouwens niet, hoewel hij niet uitgedroogd was). De da heeft me ook uitgelegd hoe ik de blaas moest voelen (was lastig, want die was op dat moment leeg) zodat ik hem leeg zou kunnen drukken. Nu na een dag, voel ik hem nog steeds niet. Morgenochtend zal ik dus weer naar het ziekenhuis moeten.

Heeft iemand ideeen hoe ik dit aan zou kunnen pakken?



Laatst aangepast door Alfilillo op ma okt 12 2020, 11:44; in totaal 1 keer bewerkt

2Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma sep 28 2020, 07:23

twinkeltje

twinkeltje
Admin

Ik heb jammer genoeg geen idee, maar ik hoop dat er snel een oplossing komt

https://twinkeltje.actieforum.com

3Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma sep 28 2020, 08:33

Marion.



Oei, geen idee. Denk je dat hij zijn plas ophoudt omdat hij ligt? Lijkt me dat hij in de wachtkamer zijn plas liet lopen door de spanning?

4Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma sep 28 2020, 10:40

Boutje



Met grasspriet kriebelen in de aarsopening kan helpen.
En anders handschoen plus vaseline en voelen.

Ivm drinken mss wat bouillon of zo geven? Of vers voer ipv brokken?
Als je vers voert kan je nu even beter een soort met minder bot geven en wat meer orgaan.

Wat een zorgen...

5Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma sep 28 2020, 10:50

ranetje



Hebben ze je in het ziekenhuis uitgelegd hoe je de blaas kan leegdrukken?
Dat zou je een paar keer per dag kunnen doen (als je weet hoe).
Verder weet ik het ook niet.

Wat een narigheid voor jullie en voor Alfil

6Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma sep 28 2020, 13:13

Alfilillo



Boutje schreef:Met grasspriet kriebelen in de aarsopening kan helpen.
En anders handschoen plus vaseline en voelen.

Ivm drinken mss wat bouillon of zo geven? Of vers voer ipv brokken?
Als je vers voert kan je nu even beter een soort met minder bot geven en wat meer orgaan.

Wat een zorgen...

Ja, die bouillon opperde een vriendin net ook al. Ga ik zeker doen.
Hij krijgt sinds dit gedoe blikvoer ipv brokken op advies van de da. Vers krijgt hij bijna nooit, want dat is hier niet te krijgen.

Handschoen en vaseline ga ik ook proberen. Ik had het al met een thermometer geprobeerd, maar misschien is die te klein.

7Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma sep 28 2020, 13:16

Alfilillo



ranetje schreef:Hebben ze je in het ziekenhuis uitgelegd hoe je de blaas kan leegdrukken?
Dat zou je een paar keer per dag kunnen doen (als je weet hoe).
Verder weet ik het ook niet.

Wat een narigheid voor jullie en voor Alfil

Net terug uit het ziekenhuis. Omdat zijn blaas nu vol was, heeft ze laten zien hoe je die moet leegdrukken. Het kostte haar best wat moeite, dus hopelijk heb ik de techniek goed genoeg onder de knie.

Dank voor het meedenken.

8Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma sep 28 2020, 14:29

Wildflower

Wildflower

Wat een zorgen voor je.

9Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma sep 28 2020, 14:56

Marion.



Alfilillo schreef:
Net terug uit het ziekenhuis. Omdat zijn blaas nu vol was, heeft ze laten zien hoe je die moet leegdrukken. Het kostte haar best wat moeite, dus hopelijk heb ik de techniek goed genoeg onder de knie.

Dank voor het meedenken.
He bah, dit klinkt ook niet heel fijn voor Alfil Crying or Very sad
Wat een zorgen. Ik ga duimen dat hij heel snel denkt dat hij het beter kan laten lopen dan dat het leeggedrukt moet worden...

10Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma sep 28 2020, 15:33

Alfilillo



Marion. schreef:
Alfilillo schreef:
Net terug uit het ziekenhuis. Omdat zijn blaas nu vol was, heeft ze laten zien hoe je die moet leegdrukken. Het kostte haar best wat moeite, dus hopelijk heb ik de techniek goed genoeg onder de knie.

Dank voor het meedenken.
He bah, dit klinkt ook niet heel fijn voor Alfil Crying or Very sad
Wat een zorgen. Ik ga duimen dat hij heel snel denkt dat hij het beter kan laten lopen dan dat het leeggedrukt moet worden...

Hij stribbelt niet tegen (doet de arme schat nooit), maar echt fijn vindt hij het niet geloof ik. Het is wel zo dat als het eenmaal loopt, je niet hoeft te blijven drukken.

11Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma sep 28 2020, 15:55

Marion.



Alfilillo schreef:
Marion. schreef:
Alfilillo schreef:
Net terug uit het ziekenhuis. Omdat zijn blaas nu vol was, heeft ze laten zien hoe je die moet leegdrukken. Het kostte haar best wat moeite, dus hopelijk heb ik de techniek goed genoeg onder de knie.

Dank voor het meedenken.
He bah, dit klinkt ook niet heel fijn voor Alfil Crying or Very sad
Wat een zorgen. Ik ga duimen dat hij heel snel denkt dat hij het beter kan laten lopen dan dat het leeggedrukt moet worden...

Hij stribbelt niet tegen (doet de arme schat nooit), maar echt fijn vindt hij het niet geloof ik. Het is wel zo dat als het eenmaal loopt, je niet hoeft te blijven drukken.
Alfil polyradiculoneuritis 3021125878
Nou hopelijk lukt het je zelf, dat is alvast minder naar voor hem dan iedere keer dat gesleep naar de kliniek.

12Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis di sep 29 2020, 12:30

Alfilillo



De bouillon was een succes! Hij vond het heerlijk en hij heeft vannacht en vanochtend zelf geplast. Ik moet het wel met een spuitje geven want hij vindt het denk ik lastig om vanuit de ´sfinxhouding´ te drinken. De bouillon had ik getrokken van een stuk kip met karkas eraan en een stukje rundvlees, wat ik hem ´s avonds heb gegeven. Toen hij het vlees rook, zag ik voor het eerst weer die fanatieke kop Laughing . Dat is goed, want ik merk dat hij in een soort gelukzalige apathie begint te raken en dat is geen goed idee. Ik moet hem echt wat meer gaan prikkelen, aangezien ik teveel de neiging heb om hem te pamperen. Nu heb ik hem naast me in het zonnetje op het balkon gelegd, zodat hij kan kijken naar langskomende mensen, geurtjes opsnuiven en naar honden schreeuwen. Wel sneu om te horen hoe zwak en hees zijn blaf nu is, maar dat hoort erbij.

13Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis di sep 29 2020, 12:34

Fotogravinnetje

Fotogravinnetje
Admin

Wat een zorgen allemaal. Goed om te lezen dat hij zich wel laat prikkelen. En fijn dat hij nu twee keer zelf geplast heeft

14Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis di sep 29 2020, 12:43

thom



Wat een grote zorgen zeg. Sterkte.

15Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis di sep 29 2020, 13:51

Marion.



Alfilillo schreef:De bouillon was een succes! Hij vond het heerlijk en hij heeft vannacht en vanochtend zelf geplast. Ik moet het wel met een spuitje geven want hij vindt het denk ik lastig om vanuit de ´sfinxhouding´ te drinken. De bouillon had ik getrokken van een stuk kip met karkas eraan en een stukje rundvlees, wat ik hem ´s avonds heb gegeven. Toen hij het vlees rook, zag ik voor het eerst weer die fanatieke kop Laughing . Dat is goed, want ik merk dat hij in een soort gelukzalige apathie begint te raken en dat is geen goed idee. Ik moet hem echt wat meer gaan prikkelen, aangezien ik teveel de neiging heb om hem te pamperen. Nu heb ik hem naast me in het zonnetje op het balkon gelegd, zodat hij kan kijken naar langskomende mensen, geurtjes opsnuiven en naar honden schreeuwen. Wel sneu om te horen hoe zwak en hees zijn blaf nu is, maar dat hoort erbij.
Wat fijn dat de bouillon werkt! Toch een zorg minder. En het pamperen snap ik, zou ik zelf ook de neiging toe hebben.

16Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis di sep 29 2020, 14:03

twinkeltje

twinkeltje
Admin

O dat is fijn

https://twinkeltje.actieforum.com

17Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis di sep 29 2020, 15:54

Boutje



Alfilillo schreef:De bouillon was een succes! Hij vond het heerlijk en hij heeft vannacht en vanochtend zelf geplast. Ik moet het wel met een spuitje geven want hij vindt het denk ik lastig om vanuit de ´sfinxhouding´ te drinken. De bouillon had ik getrokken van een stuk kip met karkas eraan en een stukje rundvlees, wat ik hem ´s avonds heb gegeven. Toen hij het vlees rook, zag ik voor het eerst weer die fanatieke kop Laughing . Dat is goed, want ik merk dat hij in een soort gelukzalige apathie begint te raken en dat is geen goed idee. Ik moet hem echt wat meer gaan prikkelen, aangezien ik teveel de neiging heb om hem te pamperen. Nu heb ik hem naast me in het zonnetje op het balkon gelegd, zodat hij kan kijken naar langskomende mensen, geurtjes opsnuiven en naar honden schreeuwen. Wel sneu om te horen hoe zwak en hees zijn blaf nu is, maar dat hoort erbij.

Super!
Houden zo, gaat de goede kant uit.
Blafje een beetje terug EN 2 keer zelf geplast!

18Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis wo sep 30 2020, 11:50

Caro

Caro

Wat een zorgen allemaal :(
Wel heel fijn dat hij nu toch 2 keer zelf geplast heeft en opleefde bij de bouillon. Hopelijk blijft hij nu zelf plassen, ik duim!!

19Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis wo sep 30 2020, 13:42

Alfilillo



Vanochtend gelukkig weer een plas. Poepen wil echter nog niet lukken. Ik doe al een scheutje olijfolie over het eten en ik geef hem een vloeistof van de da die zou moeten helpen, maar nog geen succes.
Volgens mij moet hij eigenlijk wel, maar wil hij niet. Soms begint hij een beetje te piepen en naar achteren te kijken en dan is er volgens mij wat beweging. Ook als ik renbewegingen maak met zijn achterpoten laat hij soms wat winden en kijkt hij naar achteren (sorry voor de details), maar het komt nog niet. Ook zachtjes stimuleren met een thermometer met vaseline werkt niet. Net toch even naar het ziekenhuis gebeld hierover: morgen heeft hij daar een afspraak bij de fysio en als het nodig is kunnen ze dan meteen een klysma inbrengen.
Ik ben al gewaarschuwd dat het een langzaam proces is en dat je veel geduld nodig hebt. Dat blijkt.

20Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis wo sep 30 2020, 14:03

Nakisha

Nakisha

Wat moeilijk... fijn dat er vooruitgang in zit, hopelijk steeds een stapje verder. Wat kan je dan blij zijn met een plas..!!

21Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do okt 01 2020, 15:56

Alfilillo



Wat kun je blij zijn met een drol! Hahaha! Vandaag heeft Alfil voor het eerst zelf gepoept, gisteren twee keer geplast. Een hele opluchting. Hopelijk zet dit door. Ik heb geen idee of dit komt omdat hij het simpelweg niet meer op kan houden, of omdat hij toch iets meer gevoel begint te krijgen. Ik hoop natuurlijk het tweede.
Hij is nu naar de fysio met mijn vriend. Helaas kon ik zelf niet gaan vanwege werk, maar hopelijk vindt ze hem er goed uitzien naar omstandigheden.

twinkeltje vinden dit bericht leuk

22Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do okt 01 2020, 16:12

Crutz-sic



Wat heerlijk dat het beter lijkt te gaan. Hoop dat de fysio dat kan bevestigen (ga uit van het positieve)

23Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do okt 01 2020, 17:03

Fotogravinnetje

Fotogravinnetje
Admin

Voorzichtige vooruitgang. Sterkte voor deze periode. Hoop echt dat hij goed herstelt

24Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do okt 01 2020, 17:33

Marion.



Heel fijn! Hopelijk is de fysio ook tevreden.

25Alfil polyradiculoneuritis Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do okt 01 2020, 18:02

ranetje



Ja wat ben je dan blij met een zelf gedraaide drol!
Ben benieuwd wat de fysio zegt.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 5]

Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum