Nood honden forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Nood honden forum

Voor als het HF forum eraf ligt.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Alfil polyradiculoneuritis

+11
Crutz-sic
Nakisha
Caro
thom
Fotogravinnetje
Wildflower
ranetje
Boutje
Marion.
twinkeltje
Alfilillo
15 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 4 van 5]

76Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 09 2020, 13:17

Alfilillo



Toch maar een afspraak met een andere da gemaakt voor donderdag. Ik heb goede referenties over hem wat betreft een andere hond met polyradiculoneuritis, maar hou toch een slag om de arm. Het is een holistische da (schrijft wel ook traditionele medicijnen voor) en ik zit niet echt te wachten op homeopathie of bachbloemen. Voor mij weer een goede oefening om duidelijk te maken wat ik wel en niet wil en me niet over te halen tot iets.

Het stomme is dat ik het rot vind om de fysio af te vallen. Is echt een hele leuke jonge meid en ik ben er twee keer per week anderhalf uur, dus je bouwt een soort band op. Ook weer een goede oefening dus, hahaha.

77Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 09 2020, 13:25

Marion.



Alfilillo schreef:Toch maar een afspraak met een andere da gemaakt voor donderdag. Ik heb goede referenties over hem wat betreft een andere hond met polyradiculoneuritis, maar hou toch een slag om de arm. Het is een holistische da (schrijft wel ook traditionele medicijnen voor) en ik zit niet echt te wachten op homeopathie of bachbloemen. Voor mij weer een goede oefening om duidelijk te maken wat ik wel en niet wil en me niet over te halen tot iets.

Het stomme is dat ik het rot vind om de fysio af te vallen. Is echt een hele leuke jonge meid en ik ben er twee keer per week anderhalf uur, dus je bouwt een soort band op. Ook weer een goede oefening dus, hahaha.
Ja, dat laatste zou ik dus ook heel erg hebben. Maar goed, Alfil is nu even belangrijker. Mijn duimen draaien donderdag!

78Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 09 2020, 13:40

Boutje



Zo te lezen doe jij inderdaad meer met hem dan de fysio doet...
Zwemmen zou een meerwaarde zijn maar ik begreep dat dit nu even niet meer kon.
Contractuur lijkt me gezien je omschrijving niet heel waarschijnlijk.
Succes donderdag!

79Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 09 2020, 13:50

Nakisha

Nakisha

Wat moeilijk, zo'n revalidatie met zoveel vraagtekens... Ik duim keihard dat er toch steeds wat verbetering mag komen. Ik kan me goed voorstellen dat je je twijfels hebt bij de fysio, kon ze ook onderbouwen welk resultaat ze verwacht had van de massage onder het roesje?
Ik hoop dat zwemmen gauw weer mogelijk is, dat leek goed te gaan...

80Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 09 2020, 16:04

ranetje



Alfilillo schreef:Toch maar een afspraak met een andere da gemaakt voor donderdag. Ik heb goede referenties over hem wat betreft een andere hond met polyradiculoneuritis, maar hou toch een slag om de arm. Het is een holistische da (schrijft wel ook traditionele medicijnen voor) en ik zit niet echt te wachten op homeopathie of bachbloemen. Voor mij weer een goede oefening om duidelijk te maken wat ik wel en niet wil en me niet over te halen tot iets.
Als hij kan aanwijzen waar het probleem zit ben je al een stuk verder denk ik.
Je hoeft niet op de homeopathische toer als je dat niet wilt, dus jezelf maar even sterk maken ;-)

Het stomme is dat ik het rot vind om de fysio af te vallen. Is echt een hele leuke jonge meid en ik ben er twee keer per week anderhalf uur, dus je bouwt een soort band op. Ook weer een goede oefening dus, hahaha.
Je hoeft haar niet af te vallen, maar soms heeft een ander soort behandeling meer nut.
Zo kan je het ook zien

81Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis wo nov 11 2020, 13:03

Alfilillo



Gisteren naar de fysio geweest. Ze wilde hem zien lopen (uiteraard door hem onder zijn buik te ondersteunen) en het viel haar op dat hij zo vooruit gegaan was. Was voor mij meteen een goede aanleiding om aan te geven dat ik denk dat een meer actieve benadering nu het beste zal zijn. Gelukkig was zij het met me eens. Vooralsnog gaan we het buiten doen bij het ziekenhuis, hoewel dat niet ideaal is: ´s avonds is het donker (en koud), vloer is niet ideaal en het is bij de ingang van het ziekenhuis waardoor er veel in- en uitloop is. Als het niet werkt wil ze ook wel naar ons huis komen. Hier is het perfect want ik heb veel ruimte binnen, ik kan pilatesmatjes neerleggen waarop hij goed grip heeft, rust, en we kunnen de tuin in waar hij altijd meer gemotiveerd is om te lopen aangezien hij daar van alles ruikt.
Ik heb ook aangegeven dat ik geen roesje wilde, dus ze heeft de intense massage zonder gedaan en dat ging prima. Daarna heeft ze de poot ingzwachteld, wat ik tot vanochtend heb laten zitten, waardoor de poot een tijd gestrekt is geweest. Ik moet zeggen dat hij hem vanochtend minder optrok toen ik hem met ondersteuning liet lopen.
Al met al tevreden. We zitten nu meer op één lijn en ik heb de da voor de second opinion afgebeld.

Wat andere dingen betreft gaat het ook beter: hij heeft voor het eerst zijn afschuwelijke sireneblaf laten horen ( Laughing ), hij drinkt meer zelf zonder dat ik het aan moet bieden en hij ´wil´ meer, ook al kan hij het nog niet. Ook rekt hij zich vaker uit. Vaak moet ik dan eerst voor hem een pootje strekken om het lijf te herinneren en dan strekt hij zelf voor- en achterpoten waar hij zichtbaar van geniet: hij komt weer wat meer in zijn lijf.
Hij vertoont wel nog steeds raar gedrag als ik hem zijn bak eten aanbiedt (blik of kip). Dan begint hij heel fanatiek zijn neus te wrijven aan zijn deken. Alsof hij jeuk heeft of alsof hij zijn eten wil verstoppen (zo verstopte hij nogal eens een kluif in zijn deken). Hij eet pas als ik stukjes uit de hand geef en dan moet ik echt een tijdje aandringen. Als hij het eenmaal geproeft heeft, eet hij wel gewoon. Het gekke is dat als ik een handje brokjes (niet zijn favoriete eten) op zijn deken leg, hij ze meestal wel zonder gek gedoe opeet. Misschien is er iets met de bak (hoewel ik al verschillende heb geprobeerd)? Of misschien gaat het om eten uit een bak an sich.

82Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis wo nov 11 2020, 13:31

Boutje



Alfilillo schreef:Gisteren naar de fysio geweest. Ze wilde hem zien lopen (uiteraard door hem onder zijn buik te ondersteunen) en het viel haar op dat hij zo vooruit gegaan was. Was voor mij meteen een goede aanleiding om aan te geven dat ik denk dat een meer actieve benadering nu het beste zal zijn. Gelukkig was zij het met me eens. Vooralsnog gaan we het buiten doen bij het ziekenhuis, hoewel dat niet ideaal is: ´s avonds is het donker (en koud), vloer is niet ideaal en het is bij de ingang van het ziekenhuis waardoor er veel in- en uitloop is. Als het niet werkt wil ze ook wel naar ons huis komen. Hier is het perfect want ik heb veel ruimte binnen, ik kan pilatesmatjes neerleggen waarop hij goed grip heeft, rust, en we kunnen de tuin in waar hij altijd meer gemotiveerd is om te lopen aangezien hij daar van alles ruikt.
Ik heb ook aangegeven dat ik geen roesje wilde, dus ze heeft de intense massage zonder gedaan en dat ging prima. Daarna heeft ze de poot ingzwachteld, wat ik tot vanochtend heb laten zitten, waardoor de poot een tijd gestrekt is geweest. Ik moet zeggen dat hij hem vanochtend minder optrok toen ik hem met ondersteuning liet lopen.
Al met al tevreden. We zitten nu meer op één lijn en ik heb de da voor de second opinion afgebeld.

Wat andere dingen betreft gaat het ook beter: hij heeft voor het eerst zijn afschuwelijke sireneblaf laten horen ( Laughing ), hij drinkt meer zelf zonder dat ik het aan moet bieden en hij ´wil´ meer, ook al kan hij het nog niet. Ook rekt hij zich vaker uit. Vaak moet ik dan eerst voor hem een pootje strekken om het lijf te herinneren en dan strekt hij zelf voor- en achterpoten waar hij zichtbaar van geniet: hij komt weer wat meer in zijn lijf.
Hij vertoont wel nog steeds raar gedrag als ik hem zijn bak eten aanbiedt (blik of kip). Dan begint hij heel fanatiek zijn neus te wrijven aan zijn deken. Alsof hij jeuk heeft of alsof hij zijn eten wil verstoppen (zo verstopte hij nogal eens een kluif in zijn deken). Hij eet pas als ik stukjes uit de hand geef en dan moet ik echt een tijdje aandringen. Als hij het eenmaal geproeft heeft, eet hij wel gewoon. Het gekke is dat als ik een handje brokjes (niet zijn favoriete eten) op zijn deken leg, hij ze meestal wel zonder gek gedoe opeet. Misschien is er iets met de bak (hoewel ik al verschillende heb geprobeerd)? Of misschien gaat het om eten uit een bak an sich.

Al bij al goed nieuws dan toch vind ik!

Eten misschien wat verveling, mentaal dan, en minder honger? Ben even kwijt of hij nog medicatie neemt, misschien anders wat misselijk er door en dan eerste hap even lastig? Zou hij al brokjes uit een snuffelt kunnen zoeken/eten?

83Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis zo nov 15 2020, 11:40

Alfilillo



Weer een klein updateje. Hij gaat steeds een beetje beter. Nog steeds langzaam, maar de lijn is stijgend. Ik heb vandaag nog wat filmpjes gemaakt van de oefeningen op de bal. Daarop zie je dat hij nu veel langer gewicht op voor- of achterpoten kan dragen. Hij kan nu ook redelijk kleine stukjes lopen terwijl ik alleen zijn borst ondersteun. Gelukkig zet hij zijn linker voorpoot nu ook beter neer. Rechts is nog steeds een stuk beter, maar toch. Hier de filmpjes. De filmpjes van de bal zijn behoorlijk lang en monotoon, maar dat is meer voor mezelf zodat ik kan zien dat hij vooruit gaat en het steeds langer volhoudt.

achterpoten:



voorpoten



lopen:

Friesenfransman vinden dit bericht leuk

84Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis zo nov 15 2020, 12:11

ranetje



Dat lijkt inderdaad nu een echte stap vooruit!
Hij beweegt zijn achterpoten ook zoals de bedoeling is.
Nu moeten de spieren weer sterk genoeg worden om hem te dragen.

85Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis zo nov 15 2020, 12:37

Alfilillo



ranetje schreef:Dat lijkt inderdaad nu een echte stap vooruit!
Hij beweegt zijn achterpoten ook zoals de bedoeling is.
Nu moeten de spieren weer sterk genoeg worden om hem te dragen.

Inderdaad, de spieren zijn ernstig verzwakt. Hij is al bijna 2 kilo afgevallen en hij woog nog geen 10 kilo. Tegelijkertijd zijn de zenuwwortels nog niet helemaal hersteld. Dat herstelproces van de huls met vocht om de zenuwen schijnt erg langzaam te gaan. Er gaan dus nog steeds minder impulsen naar de spieren waardoor er minder spiervezels geactiveerd worden. Een minimale inspanning kost daardoor veel meer moeite.

86Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis ma nov 16 2020, 22:43

Friesenfransman



Wat een mooi topic (wordt) dit,
De aanleiding is klote maar je informatie en ervaringen vind ik goud waard.
En als er straks ook nog een goed einde aankomt is het helemaal top.
Dank voor het delen Alfilillo!

87Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis di nov 17 2020, 08:47

twinkeltje

twinkeltje
Admin

Ja mooi dat je de verbeteringen kan zien

https://twinkeltje.actieforum.com

88Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis di nov 17 2020, 13:44

Alfilillo



Friesenfransman schreef:Wat een mooi topic (wordt) dit,
De aanleiding is klote maar je informatie en ervaringen vind ik goud waard.
En als er straks ook nog een goed einde aankomt is het helemaal top.
Dank voor het delen Alfilillo!

Fijn om te horen dat je wat aan dit topic hebt!
Ik heb bewust vrij gedetailleerd beschreven hoe het proces verloopt, omdat er zo ontzettend weinig over op internet te vinden is. Wel jammer dat er nu een deel op het gewone hf staat en een deel hier, maar misschien kan ik te zijner tijd een linkje plaatsen.

Gisteren bij de fysio viel het weer op hoeveel hij verbeterd was in een week. Waar hij toen nog maar een paar stapjes liep met onder steuning, loopt hij nu makkelijk een meter of 20. De dag dat hij zelf op zijn poten staat, koop ik taart en champagne!
Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 2161179257

89Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis di nov 17 2020, 13:52

ranetje



Alfilillo schreef:Gisteren bij de fysio viel het weer op hoeveel hij verbeterd was in een week. Waar hij toen nog maar een paar stapjes liep met onder steuning, loopt hij nu makkelijk een meter of 20. De dag dat hij zelf op zijn poten staat, koop ik taart en champagne!
Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 2161179257
Kijk dit is positief!! Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 1989284751
Hopelijk gaat het vanaf nu steeds nog iets sneller met het herstel!

90Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis di nov 17 2020, 17:53

twinkeltje

twinkeltje
Admin

Misschien kan dit op hf erbij door print screen

https://twinkeltje.actieforum.com

91Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis di nov 17 2020, 18:58

thom



twinkeltje schreef:Misschien kan dit op hf erbij door print screen

Wat een goed idee Dees.

92Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do nov 19 2020, 14:54

Alfilillo



twinkeltje schreef:Misschien kan dit op hf erbij door print screen

Goed idee! Maar ik heb geen idee hoe dat werkt, dus misschien kun je ermee helpen als het zover is?

93Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do nov 19 2020, 15:19

Fotogravinnetje

Fotogravinnetje
Admin

Ik wil je verhaal en eventuele nuttige opmerkingen tussendoor wel voor je in je topic plaatsen als het hf weer online is. Dus niet alle reacties, maar wel zodat het verloop duidelijk blijft. Is dat een idee? Voordeel is dat het dan ook makkelijker te vinden is met Google en er binnen het forum op gezocht kan worden. Met screenshots werkt dat niet zo goed

94Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do nov 19 2020, 16:05

Alfilillo



Fotogravinnetje schreef:Ik wil je verhaal en eventuele nuttige opmerkingen tussendoor wel voor je in je topic plaatsen als het hf weer online is. Dus niet alle reacties, maar wel zodat het verloop duidelijk blijft. Is dat een idee? Voordeel is dat het dan ook makkelijker te vinden is met Google en er binnen het forum op gezocht kan worden. Met screenshots werkt dat niet zo goed

Dat zou super zijn Fotogravinnetje!

95Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do nov 19 2020, 16:12

Alfilillo



En deze dagen weer een klein beetje vooruitgang geboekt. Gisterochtend heeft Alfil staand gepoept (deed jij tot nu toe liggend) terwijl ik hem ondersteunde. Hopelijk betekent dat dat hij het voortaan wat vaker doet, want nu houdt hij het behoorlijk lang op.
Vanochtend lag hij op de bank en hij gaf aan dat hij iets wilde (dat doet hij door een beetje piepend te kreunen). Ik zette hem staand op de grond, ondersteunend, en hij liep naar de deur om naar buiten te gaan. Ik droeg hem naar de tuin en toen ik hem daar op vier poten zette, zakte hij een beetje door zijn achterpoten en begon hij meteen te plassen. Dat is voor het eerst in lange tijd dat hij het niet liggend doet.
En sinds gisteren kan hij heel even zitten, tussen mijn benen weliswaar, maar toch. Hij moet daarvoor best wat gewicht op zijn voorpoten nemen. Ik heb er net een filmpje van gemaakt:



Ik ben trots op mijn mannetje!

Friesenfransman vinden dit bericht leuk

96Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do nov 19 2020, 18:03

Marion.



Yes! Wat kun je als eigenaar toch blij zijn om de stomste (kleinste) dingen he? Niet hondeneigenaren snappen daar niets van, volgens mij.

97Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do nov 19 2020, 20:12

ranetje



Dat is weer een stapje verder.
Fijn dat hij zichzelf weer een beetje beter kan ontlasten.

Je schrijft dat hij naar de deur liep.
Kan hij in huis weer een stukje lopen?

98Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis do nov 19 2020, 22:59

Boutje



Gaat goed!
Eigenlijk net zoals bij Sherlock, maar dan alleen jammer genoeg veel trager.
Maar zo te lezen komen jullie er wel stapje per stapje, ik duim en hoop echt dat dit zich doorzet tot volledig herstel!

99Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis vr nov 20 2020, 14:55

Alfilillo



ranetje schreef:Dat is weer een stapje verder.
Fijn dat hij zichzelf weer een beetje beter kan ontlasten.

Je schrijft dat hij naar de deur liep.
Kan hij in huis weer een stukje lopen?

Nee, zelf nog niet. Ik moet hem nog ondersteunen onder zijn borstkas, maar hij kan prima aangeven waar hij naartoe wil. Ik beweeg met hem mee zeg maar.

100Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 Empty Re: Alfil polyradiculoneuritis za nov 21 2020, 08:40

twinkeltje

twinkeltje
Admin

Ik vind jullie heel knap jij moet enorm veel liefde en geduld hebben volgens mij om dit allemaal te kunnen Alfil polyradiculoneuritis - Pagina 4 1989284751

https://twinkeltje.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 4 van 5]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum