Nood honden forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Nood honden forum

Voor als het HF forum eraf ligt.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Onofficiële status van de update van het hondenforum

+30
Tenmashi
Maureen/Nova
Lynnepien
Nelleke1
Simone-H
rebble
Mo Tsi Tsi
Sterre
blondie
Alfilillo
kooi
** Angela **
ramiek
Pendrag
fenneke
petra1
Fire75
sonj@
Persistence
Teckeltoos
ellen en de bimanen
meta
Nakisha
Caro
thom
Marion.
twinkeltje
ranetje
Emma
Fotogravinnetje
34 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 11 van 12]

Boutje



Onofficiële status van de update van het hondenforum - Pagina 11 Kika10
Onofficiële status van de update van het hondenforum - Pagina 11 1989284751
Fotogravinnetje schreef:Oh, wat een schattig koppie!

Je kunt ook hier alvast verhaal schrijven en dan straks even kopiëren en plakken

Jaja... heeeeeel schattig.. 't is een draakje

sonj@



Ahhhh, die oortjes..

twinkeltje

twinkeltje
Admin

Ja echt grappig die oren ze vielen gelijk op Onofficiële status van de update van het hondenforum - Pagina 11 1989284751

https://twinkeltje.actieforum.com

Simone-H

Simone-H

HillieS schreef:

Als ik even puur voor mezelf spreek, maar misschien dat anderen dat wel herkennen...
Ik vind dit forum veel minder prettig werken dan het gewone HF. Ik lees hier wel mee, maar inderdaad, er zijn minder mensen, dus je bent sneller uitgepraat.

Die paar dagen dat het nieuwe forum er wel even was vond ik dat ook niet echt prettig werken. Veel dingen waren net even anders dan ik gewent was.

Ik post sowieso niet zo erg veel, dus hier ook niet, maar lees wel mee.
En als tussenoplossing vind ik het hier toch wel leuk.

Teckeltoos

Teckeltoos

Boutje schreef:Onofficiële status van de update van het hondenforum - Pagina 11 Kika10
Onofficiële status van de update van het hondenforum - Pagina 11 1989284751
Fotogravinnetje schreef:Oh, wat een schattig koppie!

Je kunt ook hier alvast verhaal schrijven en dan straks even kopiëren en plakken

Jaja... heeeeeel schattig.. 't is een draakje

Ooooohhh dweil mij maar op. Wat een heerlijk ding.
Onofficiële status van de update van het hondenforum - Pagina 11 1989284751

ranetje



Boutje wat een lekker koppie.
Kan me bij "draakje" best wat voorstellen Laughing

Nakisha

Nakisha

Ik doe mijn best niet gefrustreerd te raken van de grote monden op Facebook.
Met alle respect, maar het is wel ERG makkelijk roepen als je zelf de IT kennis van een garnaal hebt natuurlijk. En dan ook nog denkt dat je ''recht'' hebt op het ''nu terugzetten van de oude database''.
Hebben we allemaal bij het inschrijven destijds niet gezien van wie die data die we daar neerkwakken is? Wat is de discussie nu dan? Omdat Bero het nu beheerd, dat ALLES behalve soepel gaat (buiten zijn schuld) is Bero nu de zondebok terwijl ie zich een slag in de rondte werkt? En moet nu een ander het vooral gaan doen, terwijl een ander geheid ook niet met de zwaai van een toverstokje alles kan verhelpen??

Ja, het duurt VEEL te lang. Zal Bero geheid ook vinden. En nu dan?
Eisen? Maak toch snotdorie je eigen forum dan en ga daar je eisenpakketje naleven. Man man man...

Ik zal wel weer geen vrienden maken hiermee, maar oehw. Wat een frustratie.
En ja, ik ben ook gefrustreerd dat het forum al maanden plat ligt. Heel jammer. Maar... pfff. Ik stop maar, voor ik WEER besluit het maar niet te posten, omdat ik weet dat ik een paar populaire figuren dan tegen me in het harnas krijg en ik die discussie niet wil...

meta en thom vinden dit bericht leuk

Fotogravinnetje

Fotogravinnetje
Admin

Helemaal met je eens. Over het algemeen worden grote, drukbezochte fora gewoon goed onderhouden. Die kleine stapjes kosten dan ook wel wat tijd elke keer, maar niet in 1 keer zoveel als nu. Kleinere fora zullen sneller update-stapjes overslaan, maar die zijn zo klein dat eventuele bewerkingen op de database zo gedaan zijn op een relatief licht-belaste server. Het is een uitzonderlijke situatie en daardoor loopt Bero op tegen problemen die kleine fora niet hebben en regelmatig bijgewerkte grote fora ook niet. Het was dus niet te voorzien geweest dat de grootte van de database zoveel problemen zou kunnen gaan geven bij het updaten. Het is logisch dat Bero nu wat voorzichtiger geworden is met het aangeven van een inschatting van hoe lang het nog gaat duren. Er kunnen tenslotte opnieuw onverwachte problemen opduiken, zoals nu ook weer gebeurde met CloudFlare. Toch hoop ik dat het vanaf nu weer gewoon vlot gaat, zonder problemen. Dan kan het forum naar mijn idee toch binnen een paar dagen online zijn, zodra het probleem met CloudFlare opgelost is. Ik reken er alleen absoluut niet op, want er zal nog wel weer wat mis gaan waardoor het zo weer een week langer duurt. Dat lijkt mij nog het meest frustrerend voor Bero, die gedacht had ongeveer klaar te zijn, een paar weken geleden. Er zit heel veel werk, uitzoeken, uitproberen, verder naar oplossingen zoeken etc in. En dat doet hij gelukkig op zich met plezier, anders had hij het allang opgegeven. Maar het is wel frustrerend allemaal als het een na het andere mislukt wat voor anderen perfect werkte om de problemen op te lossen

Marion.



Nakisha schreef:Ik doe mijn best niet gefrustreerd te raken van de grote monden op Facebook.
Met alle respect, maar het is wel ERG makkelijk roepen als je zelf de IT kennis van een garnaal hebt natuurlijk. En dan ook nog denkt dat je ''recht'' hebt op het ''nu terugzetten van de oude database''.
Hebben we allemaal bij het inschrijven destijds niet gezien van wie die data die we daar neerkwakken is? Wat is de discussie nu dan? Omdat Bero het nu beheerd, dat ALLES behalve soepel gaat (buiten zijn schuld) is Bero nu de zondebok terwijl ie zich een slag in de rondte werkt? En moet nu een ander het vooral gaan doen, terwijl een ander geheid ook niet met de zwaai van een toverstokje alles kan verhelpen??

Ja, het duurt VEEL te lang. Zal Bero geheid ook vinden. En nu dan?
Eisen? Maak toch snotdorie je eigen forum dan en ga daar je eisenpakketje naleven. Man man man...

Ik zal wel weer geen vrienden maken hiermee, maar oehw. Wat een frustratie.
En ja, ik ben ook gefrustreerd dat het forum al maanden plat ligt. Heel jammer. Maar... pfff. Ik stop maar, voor ik WEER besluit het maar niet te posten, omdat ik weet dat ik een paar populaire figuren dan tegen me in het harnas krijg en ik die discussie niet wil...
Hihi, lucht het op? En één troost, die paar populaire figuren komen hier volgens mij niet ;)
En ik ben het met je eens hoor, maar degenen in de IT hebben het altijd gedaan volgens de gebruikers. Blij dat ik niet meer in dat wereldje zit. De beste stuurlui staan altijd aan wal. En de gebruikers hebben helemaal nergens recht op. Niet op hun verhaaltjes, niet om hun emotie op het forum, nergens op. En ze kunnen al helemaal niets opeisen, hoe vervelend dat dat voor deze personen ook is.

twinkeltje

twinkeltje
Admin

Nakisha, je zegt toch niks verkeerd je geeft gewoon je mening hoe jij het ziet en dat mag toch, dat recht hebben wij in Nederland gelukkig het recht van een vrije meningsuiting

https://twinkeltje.actieforum.com

Alfilillo



Boutje schreef:Onofficiële status van de update van het hondenforum - Pagina 11 Kika410
thom schreef:
Boutje schreef:Ik lees en schrijf hier gewoon minder graag.
Niks mis met dit forum hoor, weet ook niet helemaal goed waarom...

Oh ja, misschien omdat zowel hier als op de fb groep mensen andere namen hebben (sommigen dan toch) en ik ben al zo slecht met namen... vaak heb ik gewoon geen idee wie aan het woord is.

Ik wil vb wel een update geven over herplaatser Lizzy, maar dan liefst in haar topic ;-) is leuker om nadien eens alles terug te lezen hoe het ging.

En ik heb er een pup bij, die wacht ook wel om zich voor te stellen op het oude forum, zelfde reden.

Nu maak je me toch wel heel erg nieuwsgierig hoor. En mijn naam hier is dezelfde als op het Hf. lol!

Wat een heerlijk ding! Veel plezier samen!

ranetje



Nakisha  ik ben het met je eens en zo te zien ben ik niet de enige.
Valt dus wel mee met "geen vrienden maken" Laughing

Ik ben min of meer digibeet, maar zelfs ik snap dat er steeds nieuwe dikke problemen opdoemen en vooral nu dus met die CloudFlare (een soort extra bescherming van FF heb ik begrepen).
Het zou ook fijn zijn als mensen eens wat beter gingen lezen.

Fotogravinnetje gelukkig dat Bero het nog steeds leuk vindt.
Met dat geblèr had ik allang gezegd doe het zelf maar. Onofficiële status van de update van het hondenforum - Pagina 11 2613741932

meta vinden dit bericht leuk

Marion.



ranetje schreef:Met dat geblèr had ik allang gezegd doe het zelf maar. Onofficiële status van de update van het hondenforum - Pagina 11 2613741932
Nou ehhhh, dat geblèr had hij van tevoren al kunnen verwachten hoor ;)

ranetje



Marion. schreef:
ranetje schreef:Met dat geblèr had ik allang gezegd doe het zelf maar. Onofficiële status van de update van het hondenforum - Pagina 11 2613741932
Nou ehhhh, dat geblèr had hij van tevoren al kunnen verwachten hoor ;)
Inderdaad.
Het is tenslotte het HF Cool

Marion.



ranetje schreef:
Marion. schreef:
ranetje schreef:Met dat geblèr had ik allang gezegd doe het zelf maar. Onofficiële status van de update van het hondenforum - Pagina 11 2613741932
Nou ehhhh, dat geblèr had hij van tevoren al kunnen verwachten hoor ;)
Inderdaad.
Het is tenslotte het HF Cool
Hihi, maar het is ook niet alleen op het HF hoor. En het hardst blèren degenen die er 0 verstand van hebben Laughing

Edit, maar eigenlijk bedoel ik dat ook de andere kant op. Dat je geen kritiek op Bero mag hebben, omdat hij zijn stinkende best doet. Maar dat stinkend weet ik ook niet zo goed. In het bedrijfsleven was hij anderhalve maand geleden al van de klus gehaald. Plus dat de communicatie bar en boos is, maar dat zijn we als HF eigenlijk al wel gewend. Maar censuur plegen op de reacties op zijn blog vind ik wel heel erg fout.

Nakisha

Nakisha

Oef, wat fijn dat jullie het begrijpen. Bedankt allemaal, het lucht inderdaad heerlijk op. Laughing
Fijn ook om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt...

Ik vind inderdaad dat men best kritiek mag hebben hoor, het duurt ook allemachtig lang. Het zou raar wezen als je helemaal niks mocht zeggen en ik heb het idee dat Bero dat ook prima kan hebben.
Maar dat ongefundeerde geschreeuw over hoe het wel niet allemaal NU moet en hoe Bero vooral voor HEN dient te werken, want ZIJ zijn het FORUM... grrrrr.... Nou ja, eigenlijk precies wat jij zegt Marion; de IT'er heeft het altijd gedaan, het is voor de gebruikers nooit goed. Ik weet er alles van, mijn exvriend werkt erin en het is zo'n ondankbaar beroep wat dat betreft... ik spreek hem nog heel veel (als vrienden uit elkaar gegaan) en het is vreselijk herkenbaar.

Ohhh en Boutje, alsnog gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, wat een droppie!!

meta vinden dit bericht leuk

Emma



Wat een leukerdje :)

Fotogravinnetje

Fotogravinnetje
Admin

Marion. schreef:Maar censuur plegen op de reacties op zijn blog vind ik wel heel erg fout.

Je bedoelt dat de berichten eerst goedgekeurd moeten worden? Dat is gewoon om spam te voorkomen, volgens mij, en geen censuur

Marion.



Fotogravinnetje schreef:
Marion. schreef:Maar censuur plegen op de reacties op zijn blog vind ik wel heel erg fout.

Je bedoelt dat de berichten eerst goedgekeurd moeten worden? Dat is gewoon om spam te voorkomen, volgens mij, en geen censuur
Ja, het zal. En dan duurt het anderhalve dag voordat ze goedgekeurd worden. Terwijl nieuwere berichten wel doorgelaten worden, en hij ook aktief is op FB. Zet dan gewoon de reacties uit, en gebruik het gewoon als mededelingenbord.

ranetje



Marion. schreef:
ranetje schreef:
Marion. schreef:
ranetje schreef:Met dat geblèr had ik allang gezegd doe het zelf maar. Onofficiële status van de update van het hondenforum - Pagina 11 2613741932
Nou ehhhh, dat geblèr had hij van tevoren al kunnen verwachten hoor ;)
Inderdaad.
Het is tenslotte het HF Cool
Hihi, maar het is ook niet alleen op het HF hoor. En het hardst blèren degenen die er 0 verstand van hebben Laughing

Edit, maar eigenlijk bedoel ik dat ook de andere kant op. Dat je geen kritiek op Bero mag hebben, omdat hij zijn stinkende best doet. Maar dat stinkend weet ik ook niet zo goed. In het bedrijfsleven was hij anderhalve maand geleden al van de klus gehaald. Plus dat de communicatie bar en boos is, maar dat zijn we als HF eigenlijk al wel gewend. Maar censuur plegen op de reacties op zijn blog vind ik wel heel erg fout.
Wat dat bedrijfsleven betreft, daar was een klus als deze teruggegeven als er te weinig informatie was gegeven (zoals over die CloudFlare).

Is dat zo, die censuur?
Dat vraag ik me af.
Dan was er wel meer niet doorgekomen Cool
Dus ik denk dat de oorzaak ergens anders ligt van het niet geplaatst zijn van een bericht.

Marion.



ranetje schreef:
Wat dat bedrijfsleven betreft, daar was een klus als deze teruggegeven als er te weinig informatie was gegeven (zoals over die CloudFlare).

Is dat zo, die censuur?
Dat vraag ik me af.
Dan was er wel meer niet doorgekomen Cool
Dus ik denk dat de oorzaak ergens anders ligt van het niet geplaatst zijn van een bericht.
Cloudflare zit er al jaren tussen, dat weten zelfs jij en ik (van de beruchte meldingen). Plus hij heeft maanden de tijd gehad om zijn case zelf te onderzoeken, dus die vlieger van te weinig informatie gaat niet op. Niet dat je dan in het bedrijfsleven de klus mag teruggeven hoor.
En van de moderatie op het blog mag je denken wat je wilt. Ik vind het heel bijzonder dat je een hele avond ziet dat je bericht wacht op goedkeuring, en die melding de volgende dag weg is en je bericht niet is geplaatst. En ineens maandagmorgen wel.

ranetje



Marion. schreef:
ranetje schreef:
Wat dat bedrijfsleven betreft, daar was een klus als deze teruggegeven als er te weinig informatie was gegeven (zoals over die CloudFlare).

Is dat zo, die censuur?
Dat vraag ik me af.
Dan was er wel meer niet doorgekomen Cool
Dus ik denk dat de oorzaak ergens anders ligt van het niet geplaatst zijn van een bericht.
Cloudflare zit er al jaren tussen, dat weten zelfs jij en ik (van de beruchte meldingen). Plus hij heeft maanden de tijd gehad om zijn case zelf te onderzoeken, dus die vlieger van te weinig informatie gaat niet op. Niet dat je dan in het bedrijfsleven de klus mag teruggeven hoor.
En van de moderatie op het blog mag je denken wat je wilt. Ik vind het heel bijzonder dat je een hele avond ziet dat je bericht wacht op goedkeuring, en die melding de volgende dag weg is en je bericht niet is geplaatst. En ineens maandagmorgen wel.
Ik wist niets van ClaudFlare.
Dat die "beruchte meldingen" daar vandaan kwamen zegt me helemaal niets.
Dat zoiets een overplaatsing naar een betere server in de weg zou zitten was duidelijk niet verwacht.
Het kan dat je dat "zou moeten onderzoeken"
Maar het is wel vrijwilligerswerk dacht ik.
Ik vind (mijn mening dus) dat het een enorm gezeur en gedram is, ook al kan je dat van het HF verwachten.

Er moet worden gewacht op CloudFlare om een poort open te zetten voor het nieuwe forum en dat doen ze nog niet.
Ze hebben daar kennelijk geen haast mee.
En Bero kan dat niet doen, dat moet die externe partij doen.
Dat ze daar geen haast mee hebben was ook niet verwacht.

Van wat ik heb begrepen kan dat oude forum best weer on line.
Maar als er een reset van de database nodig is gaat Bero dat (terecht) niet doen.
Dus hoe groot is de kans dat je meer dan een dag gebruik kunt maken van dat oude forum?
Jij weet meer van IT dan ik.
Dus misschien weet jij het antwoord?
Misschien heb je nog een tip om die "poort" wat sneller open te krijgen?

Nakisha

Nakisha

UPDATE; BERO HEEFT HET GELEZEN, HELAAS WAS HET NIET MOGELIJK.

Ik heb dit net ook op de Blogs bij de updates getikt, maar eventueel voor fotogravinnetje om door te geven nogmaals:

Bero: Mijn vriend is hoofd systeembeheer van een videoCDN, en vroeg me dit door te geven:

Kun je niet gewoon een SSH tunnel opzetten tussen de database server en de webserver bij Cloudflare voor de database connectie? En als je daar iets mee kan en daar hulp bij nodig hebt, kan ik je met mijn vriend in contact brengen.

Nogmaals succes!
Nakisha



Laatst aangepast door Nakisha op wo nov 11 2020, 13:58; in totaal 1 keer bewerkt

Marion. en thom vinden dit bericht leuk

petra1



Ik krijg nu dit te zien op de homepage van HF

Je verbinding is niet privé
Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van hondenforum.nl te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie
NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

sonj@



petra1 schreef:Ik krijg nu dit te zien op de homepage van HF

Je verbinding is niet privé
Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van hondenforum.nl te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie
NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID
dat heb ik dus ook sinds vanmiddag.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 11 van 12]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Volgende

Soortgelijke onderwerpen

-

» Kiara update

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum