Nood honden forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Nood honden forum

Voor als het HF forum eraf ligt.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

operatie hond van mijn moeder

+2
twinkeltje
kooi
6 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1operatie hond van mijn moeder Empty operatie hond van mijn moeder di okt 27 2020, 21:44

kooi



De koningspoedel van mijn moeder wordt aanstaande vrijdag geopereerd aan melkklierkanker. Ze is tien jaar. De eerste dierenarts heeft een half jaar geleden die operatie afgeraden. Vanwege haar leeftijd en omdat hij van mening was dat de kanker toch al door hele lijf zou zitten.

Maar zijn collega heeft mijn moeder aangeraden om het toch te proberen. Als de operatie slaagt heeft ze misschien nog 2 of 4 goede jaren en mijn moeder en de hond waren zo hecht.

Mijn moeder heeft deze hond gekregen nadat ze boventallig werd bij een fokker omdat ze geen nestje meer mocht krijgen. Ze was toen 7.

De situatie is extra beladen omdat de operatie niet lang meer kan worden uitgesteld, maar mijn moeder, die in Drenthe woont, moet heel dringend naar het westen omdat haar zus op sterven ligt door kanker. Mijn moeder is 82 jaar en dit is haar laatste hond. Ze leeft al heel lang na de dood van mijn vader, alleen met een hond als huisgenoot. 37 jaar nu.

Ik hoop echt dat de hond er doorheen komt, voor haar, maar ook voor het beest. Het is een erg sympathieke hond en ze verdient het om wat langer van haar pensioen te genieten. Ik heb de indruk dat ze behoorlijk fit en vrolijk is, dus ik heb goede hoop.

Vrijdag ga ik erheen om haar te helpen met de verzorging en om dit eventueel van haar over te nemen als ze echt met spoed naar haar zus toe moet.
Ik heb het ermee te doen.

2operatie hond van mijn moeder Empty Re: operatie hond van mijn moeder wo okt 28 2020, 08:02

twinkeltje

twinkeltje
Admin

Jeetje wat een vreemde da die een half jaar geleden zo maar aan neemt dat het door het hele lichaam zit, hopelijk gaat alles goed.

Heel veel sterkte met je tante wel fijn dat je er kan zijn om te steunen

https://twinkeltje.actieforum.com

3operatie hond van mijn moeder Empty Re: operatie hond van mijn moeder wo okt 28 2020, 09:48

Boutje



Pfff wat erg allemaal, komt heel veel op je moeder af nu!
Is er een longfoto genomen?
Ik duim dat de hond er door komt en nog een tijdje mee kan bij je moeder.

4operatie hond van mijn moeder Empty Re: operatie hond van mijn moeder wo okt 28 2020, 10:39

thom



Wat een nare situatie. Sterkte !
Ik ga hard duimen.

5operatie hond van mijn moeder Empty Re: operatie hond van mijn moeder wo okt 28 2020, 11:51

ranetje



Ik hoop dat ze er goed doorheen komt.
Jammer van dat advies een half jaar geleden.

6operatie hond van mijn moeder Empty Re: operatie hond van mijn moeder wo okt 28 2020, 13:44

Alfilillo



IK wens je moeder heel veel sterkte

7operatie hond van mijn moeder Empty Re: operatie hond van mijn moeder wo okt 28 2020, 14:33

kooi



Bedankt!
Voor zover ik weet is er geen longfoto gemaakt.

De arts die de operatie afraadde, is dezelfde die mijn 12-jarige berner nog opereerde aan een milttumor. Maar dat was natuurlijk wel een kwestie van opereren of inslapen.

Dat hij dit nu heeft geadviseerd baseert hij denk ik op zijn tientallen jaren ervaring. Zijn collega kijkt ook naar het totaalplaatje en vindt dat het het risico waard is. Zo schat ik dat in tenminste, omdat ze dat zo formuleerde naar mijn moeder. Zij is de arts die het meest met mijn moeder en haar poedels te maken heeft gehad. Ze was ook degene die de vorige poedel thuis heeft helpen inslapen. Mijn moeder reageerde toen heel heftig.

Dit afscheid wordt nog veel definitiever. Tegelijkertijd zal zij de hond niet overwegen te opereren als zij niet echt een kans van slagen ziet.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum